Artykuł sponsorowany

Jaki klimatyzator wybrać do biura?

Jaki klimatyzator wybrać do biura?

Utrzymanie optymalnej temperatury powietrza w przestrzeni biurowej to jeden z wymogów związanych z przepisami BHP. Wykorzystanie klimatyzacji daje możliwość schładzania lub ogrzewania powietrza w pomieszczeniach służbowych w zależności od potrzeb pracowników, co zwiększa zarówno ich komfort, jak i efektywność. Sprawdź, na co zwrócić uwagę podczas wyboru tego urządzenia.

Klimatyzacja w biurze – na co zwrócić uwagę przy wyborze urządzenia?

Szeroka oferta rynkowa w zakresie klimatyzatorów daje możliwość dopasowania urządzenia do konkretnej przestrzeni. Wiąże się to nie tylko z wydajnością sprzętu i dostosowaniem go do wielkości biura, ale także dodatkowymi funkcjami.

W przypadku przestrzeni służbowych najczęściej stosuje się określone typy urządzeń, które zapewniają optymalne parametry. Do najpopularniejszych klimatyzatorów montowanych w biurach zalicza się urządzenia typu:

  • split,
  • multisplit.

Co różni klimatyzatory typu split i multisplit?

Klimatyzatory typu split gwarantują cichą pracę, która nie zakłóca codziennych obowiązków pracowników. Dodatkowo charakteryzuje je bardzo duża wydajność oraz atrakcyjny wygląd. Urządzenie tego typu składa się z dwóch elementów – części wewnętrznej oraz zewnętrznej. Klimatyzatory występują w wersjach o różnej mocy, co pozwala dopasować je do wielkości pomieszczenia. Najmocniejsze jednostki – 10 KW – pozwalają na równomierne schładzanie przestrzeni do 90m2.

Urządzenia typu multisplit mają możliwość schładzania powietrza w kilku pomieszczeniach jednocześnie. Wyróżnia je złożona budowa. Składają się z jednego elementu zewnętrznego oraz kilku wewnętrznych jednostek umożliwiających pracę urządzenia w wybranych miejscach.

Rozwiązanie tego typu zaleca się w szczególności biurom, które dysponują ograniczoną przestrzenią zewnętrzną, a chcą schładzać więcej niż jedno pomieszczenie. Dużym plusem systemu jest możliwość regulacji poziomu nawiewu oraz schładzania dla każdej jednostki zamontowanej w biurze indywidualnie — podkreśla specjalista z firmy KLIMAPRO.

Dodatkowe funkcje klimatyzatorów biurowych

Wybierając klimatyzator do biura, warto postawić na nowoczesne jednostki, które są urządzeniami wielofunkcyjnymi – niektóre modele oprócz ogrzewania i schładzania oferują np. oczyszczanie i jonizację powietrza. Co więcej, większość systemów klimatyzacyjnych może być obecnie sterowana za pomocą Wi-Fi, co znacznie usprawnia kontrolowanie urządzenia podczas pełnego zajęć dnia pracy.

Istotną kwestię, na którą warto zwrócić uwagę, jest także wybór firmy zajmującej się instalacją klimatyzacji w przestrzeni biurowej. Zgodnie z obowiązującymi normami przedsiębiorstwo powinno dysponować odpowiednimi uprawnieniami oraz certyfikatami, na podstawie których może świadczyć usługi. Istotna w tym przypadku jest także możliwość skorzystania z oferty okresowego serwisowania klimatyzacji przez firmę, która zna już budynek.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.