Artykuł sponsorowany

Najczęściej wykorzystywane rodzaje pomp ciepła

Najczęściej wykorzystywane rodzaje pomp ciepła

Pompy ciepła możemy podzielić na kilka rodzajów ze względu na sposób pozyskiwania ciepła i przekazywania go do pomieszczeń. Oto przykładu najczęściej wykorzystywanych rodzajów.

Rodzaje pomp ciepła

  • Pompy ciepła solanka/woda pobierają ciepło z gruntu przy pomocy wymiennika gruntowego, w którym krąży trudno zamarzający roztwór glikolu, czyli solankę. W ten sposób dochodzi do wymiany ciepła między gruntem a czynnikiem roboczym pompy. Ciepło ze skraplacza ma za zadanie ogrzewanie wody zasilającej instalację centralnego ogrzewania.
  • Pompa ciepła bezpośredniego parowania/bezpośredniego skraplania jest to gruntowy wymiennik ciepła, a jednocześnie parownik pompy. Instalacja grzewcza w tym przypadku jest skraplaczem. To bardzo efektywny i wydajny rodzaj pomp ciepła.
  • Pompy ciepła woda/woda wyposażone są w parownik, którego zadaniem jest ogrzewanie wody czerpanej ze studni, rzeki lub jeziora. Ciepło ze skraplacza może ogrzewać wodę zasilającą instalację centralnego ogrzewania.
  • Pompy ciepła powietrze/woda to urządzenia, w których parownik ogrzewany jest powietrzem. Ciepło ze skraplacza ogrzewa wodę zasilającą instalację centralnego ogrzewania.
  • Pompy ciepła powietrze/powietrze, w których parownik ogrzewany jest powietrzem, mają możliwość ogrzewania powietrza nawiewanego do pomieszczeń za pomocą wentylatora.
  • Pompy ciepła woda/powietrze wyposażone są w parownik, który jest ogrzewany wodą. Ciepło ze skraplacza ogrzewa powietrze nawiewane do pomieszczeń za pomocą wentylatora.
Oprócz różnych typów pomp ciepła poszczególne modele różnią się między sobą parametrami. Dzięki temu każdy może dobrać odpowiednie urządzenie, adekwatnie do potrzeb oraz późniejszego zastosowania. Planując zakup pompy ciepła, należy mieć na uwadze także jakość urządzenia, ponieważ to od tego w dużej mierze zależy żywotność pompy oraz bezawaryjność podczas jej użytkowania.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.