O czym należy poinformować klienta przed rozpoczęciem prac budowlanych?
Współpraca firm budowlanych z klientami prywatnymi będzie układać się pomyślnie, jeśli tylko nie zapomnimy poinformować zainteresowanych o najważniejszych kwestiach. Dzięki temu pomożemy rozwiać wszelkie wątpliwości osób, które wcześniej nie miały do czynienia z kwestiami budowlanymi. O czym w szczególności należy powiedzieć klientowi?
Niezbędne formalności
Załatwianie formalności nie należy do przyjemnych czynności, jednak należy pamiętać, że w przypadku budowy domu czy lokalu gospodarczego nie obejdzie się bez wizyty w urzędzie miasta czy gminy. Potrzebne będzie na przykład pozwolenie na budowę, o czym należy poinformować klienta. Ponadto, jeśli grunt przeznaczony jest na użytek rolny, w pierwszej kolejności trzeba będzie odrolnić ziemię. W każdym przypadku zakres formalności do załatwienia będzie nieco inny, jednak o wszelkich kwestiach warto poinformować klienta, nawet jeśli wydaje się, że jest on w miarę zorientowany w swojej obecnej sytuacji.
Cennik usług i koszty związane z budową
Ceny usług budowlanych są różne w zależności od miasta, zakresu wykonywanych prac czy nawet sezonu, w jakim ma zostać przeprowadzona budowa. Wiadomo, że w Opolu będzie trzeba zapłacić nieco więcej niż w okolicznych miasteczkach czy wsiach. Niemniej jednak klient powinien wiedzieć, ile ostatecznie zapłaci, a także co składa się na konkretną cenę. Czy są to wyłącznie same usługi budowlane, czy może jakieś dodatkowe prace, a może także dojazd do miejsca, w którym odbywa się budowa? O wszelkich kwestiach związanych z kosztami budowy warto poinformować klienta, tak aby wiedział on, gdzie można kupić tańsze materiały oraz jakich zamienników, pomimo korzystnej ceny, nie warto kupować. Musimy również ustalić, w jaki sposób oraz w jakich terminach dokonywane będą płatności. Jeśli na co dzień nie świadczymy usług na rzecz osób prywatnych, możemy pomocniczo wykorzystać przykład faktury za usługi budowlane dla osób fizycznych, na który naniesiemy wszelkie dane już po wykonaniu prac i otrzymaniu płatności.
Zmiany w planie prac
Klientom zwykle zależy na tym, aby prace budowlane wykonane były w jak najkrótszym czasie. Jednocześnie powinni oni mieć świadomość, że w planie mogą zajść pewne zmiany. O czynnikach je powodujących, takich jak złe warunki pogodowe, przerwy w dostawie materiałów, sprawy natury urzędowej, należy poinformować klienta. Dzięki temu nie będzie on czuł się zawiedziony, jeśli z jakichś powodów, niezależnych od nas, prace nie zostaną ukończone w ustalonym z góry terminie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana