Artykuł sponsorowany

Standardowe pokoje hotelowe, a apartamenty. Czym się różnią?

Standardowe pokoje hotelowe, a apartamenty. Czym się różnią?

Hotelarze zdają sobie sprawę, że inne potrzeby zgłaszać będzie osoba będąca w podróży służbowej, inne studenci na weekendowym wyjeździe, a jeszcze inne rodzina z dziećmi na wakacjach. Obecnie hotele oferują szereg różnych kategorii pokoi hotelowych oraz udogodnień, dopasowanych do zapotrzebowania podróżnych. Rezerwując hotel warto zatem zweryfikować,czy oferta obejmuje wyłącznie standardowe pokoje hotelowe, czy być może wybór jest szerszy.

Standard hotelu definiowany jest przede wszystkim za pomocą liczby posiadanych gwiazdek. Im więcej gwiazdek posiada hotel, tym bardziej dogodnych warunków należy się spodziewać. Jednakże porównanie poszczególnych hoteli nie zawsze musi być tak proste.

Jak wyjaśnia ekspert ds. hotelarstwa z Hotelu Pod Wulkanem: „Warto zauważyć, że nie ma żadnych międzynarodowych wytycznych, określających minimalne wymogi, które hotel musi spełnić, by uzyskać określoną ilość gwiazdek. Każdy kraj definiuje własne zasady oceny standardu hotelu. W rezultacie pokoje w hotelu 3-gwiazdkowym w Bułgariii mogą się znacząco różnić od tych w Polsce o tym samym standardzie”.

Mając na uwadze powyższe informacje, w celu oceny standardu wyposażenia w hotelu można posłużyć się opisem pokoi hotelowych i oferowanych w nich udogodnień. Do często spotykanych rodzajów pokoi należą pokoje typu standard oraz apartamenty.

Standardowe pokoje hotelowe

Wybierając tego typu pokój można spodziewać się, że będzie posiadał on podstawowe wyposażenie, czyli łóżko wraz ze stolikiem nocnym i lampką, szafę lub inną przestrzeń do przechowywania, biurko albo stolik, wieszak na odzież wierzchnią oraz lustro. Ponadto pokoje typu standard często doposażone są w czajnik, telewizor oraz telefon pozwalający na szybki kontakt z recepcją. W standardowych pokojach znajduje się także wyodrębnione pomieszczenie, w którym umiejscowiona jest łazienka. Do podstawowych akcesoriów łazienkowych należą ręczniki, zestaw mydełek, szamponów oraz balsamów do ciała dla każdego z podróżnych, obuwie hotelowe oraz suszarka. Warto podkreślić, że standardowe pokoje hotelowe występują w różnych konfiguracjach, w zależności od ilości i rodzaju łóżek. Najczęściej spotykane są pokoje jedno-, dwu-, trzy- oraz czteroosobowe, w których wybierać można pomiędzy łóżkami typu twinbed i doublebed, w wersji single, queensize lub king size. Niektóre hotele posiadają w ofercie możliwość doposażenia pokoju w łóżeczko turystyczne dla dziecka.

Apartamenty hotelowe

Apartamenty hotelowe są z reguły większe niż standardowe pokoje. Ich funkcją jest imitacja mieszkania, co wiąże się z koniecznością wyodrębnienia przestrzeni kuchennej. W zależności od standardu danego hotelu apartamenty mogą posiadać niewielki aneks kuchenny lub całe osobne pomieszczenie wydzielone pod kuchnię. Można oczekiwać, że przestrzeń kuchenna wyposażona będzie w naczynia oraz sztućce, pozwalające na przygotowanie i spożywanie posiłków. Ponadto apartamenty hotelowe często składają się z kilku pomieszczeń, pełniących różne funkcje: sypialni, salonu, czy pokoju dla dzieci. W porównaniu z pokojami typu standard apartamenty są bardziej komfortowe i przestronne. Ich wyposażenie zwykle stoi na wyższym poziomie.Można oczekiwać więc lepszej jakości łóżka, większego telewizora, ładniejszego wystroju lub dodatkowych udogodnień, takich jak żelazko, klimatyzacja, czy zestaw wypoczynkowy.

Pokój hotelowy czy apartament- co wybrać?

Niezależnie od tego, czy wybór padnie na standardowy pokój hotelowy, czy apartament należy pamiętać o tym, że bardzo duży wpływ na jakość pomieszczenia będzie wywierał standard danego hotelu. Zawsze warto dokładnie przeczytać opis oferowanych pokoi i apartamentów, a następnie porównać, jakie elementy wchodzą w skład ich wyposażenia. Warto także pamiętać, że jeżeli opisy nie są wystarczające lub pojawiają się dodatkowe pytania, można skontaktować się z hotelem i ustalić wszystkie szczegóły.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.