Artykuł sponsorowany

Wizualizacje architektoniczne nadające impetu inwestycjom

Wizualizacje architektoniczne nadające impetu inwestycjom

Wizualizacje architektoniczne są narzędziem marketingowym, umożliwiającym prezentację inwestycji deweloperskiej jeszcze przed jej ukończeniem. Pozwalają zwiększać sprzedaż nowopowstałych inwestycji budowlanych. Dzięki nim można zobaczyć, jak będzie wyglądać zewnętrzna część budynku oraz tereny i infrastruktura wokół niego. W tym artykule wyjaśnimy, w jaki sposób wizualizacje architektoniczne wpływają na inwestycje deweloperskie.

Czemu służą wizualizacje architektoniczne?

Wizualizacje architektoniczne 3D to fotorealistyczne przedstawienie inwestycji będącej na etapie projektowania. Dzięki ich zastosowaniu można zobaczyć, jak będzie wyglądać zewnętrzna część budynku oraz dopasować odpowiednie materiały wykończeniowe we właściwych kolorach i fakturze. Dodatkowo wizualizacje te umożliwiają przedstawienie kompozycji wizualnej otoczenia, roślinności oraz sposobu zagospodarowania terenu. Realistyczny wygląd inwestycji będącej przedmiotem wizualizacji pozwala na wykorzystanie jej w celach reklamowych i marketingowych, na przykład w formie billboardu.

Wizualizacje architektoniczne to obecnie popularna metoda zaprezentowania inwestycji. Dzięki wizualizacji, z powodzeniem można zaprezentować osobie zamawiającej dany projekt, spodziewany efekt finalny tegoż zamówienia.

Wizualizacje trójwymiarowe są doskonałą alternatywą dla tradycyjnych fotografii. W przypadku wizualizacji jednak, nie występują ograniczenia w postaci przestrzeni, niesprzyjających warunków atmosferycznych lub czasu.

Rodzaje wizualizacji architektonicznych

Jak wyjaśnia specjalista z Vizarion, firmy oferującej rozwiązania z zakresu wizualizacji 3D: Wizualizacje statyczne należą do najpopularniejszych metod wizualizacji architektonicznych. Pozwalają one na prezentację danego projektu z różnych perspektyw. Jest to rozwiązanie idealne w przypadku prezentacji jednego budynku.

Innym rodzajem wizualizacji są animacje, będące połączeniem dźwięku oraz obrazu. To doskonały sposób na prezentację projektu obejmującego całe osiedla mieszkaniowe. Animacje pokazują ułożenie budynków oraz zależności między nimi.

Rzeczywistość VR/AR

Rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality) pozwala na integrowanie świata rzeczywistego z wygenerowanymi za pomocą komputera, obiektami. To technologia, polegająca na nałożeniu w czasie rzeczywistym elementów świata cyfrowego, stworzonego przy pomocy komputera, na świat realny.

Rzeczywistość wirtualna (Virtual Reality) przenosi użytkownika do świata wirtualnego, generowanego w trójwymiarze, który możemy oglądać w 360°. W celu doświadczenia rzeczywistości VR potrzebne są odpowiednie narzędzia w postaci specjalistycznych gogli, zapewniających stereoskopowe widzenie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.