Artykuł sponsorowany

Zalety korzystania z monitoringu wizyjnego

Zalety korzystania z monitoringu wizyjnego

Monitoring wizyjny to nowoczesne rozwiązanie służące utrzymaniu bezpieczeństwa obiektów stałych i ruchomych. Umożliwia zdalną weryfikację sygnału alarmowego za pośrednictwem dedykowanego systemu transmisji video. Dzięki usłudze monitoringu, obrazy z systemu telewizji dozorowej oraz kamer są transmitowane w czasie rzeczywistym i kontrolowane przez operatorów alarmowych centrów odbiorczych, którzy strzegą obiektów przed zagrożeniami. Zainwestowanie w monitoring niesie ze sobą wiele korzyści.

Ochrona przez całą dobę

Monitoring wizyjny umożliwia obserwację danego obszaru przez całą dobę. Telewizja przemysłowa rejestruje wszelkie zmiany, które bywają niedostrzegane nawet przez najbardziej doświadczonych ochroniarzy. Operatorzy weryfikują zdarzenia i podejmują stosowne środki zaradcze – np. kierują grupę interwencyjną, powiadamiają policję i inne wskazane osoby. Monitoring sprawdza się doskonale zarówno przy działaniu błyskawicznym (w momencie wystąpienia sytuacji alarmowej), jak i po fakcie. Wszystkie zapisy są archiwizowane, zatem istnieje możliwość ich odtworzenia. Nagrania z kamer monitoringu często stanowią dowód w postępowaniach karnych i innych sytuacjach spornych.

Walory prewencyjne

W praktyce udowodniono, że na wzrost bezpieczeństwa wpływa sama obecność kamer – ich umiejscowienie w widocznym miejscu i oznakowanie odpowiednimi tabliczkami ( obiekt monitorowany). Osoby planujące popełnienie czynu zabronionego – np. kradzieży w sklepie – często od niego odstępują, wiedząc że mogą zostać nagrane i zidentyfikowane .
Praca monitoringu wpływa też dyscyplinująco na pracowników, którzy lepiej wywiązują się ze swoich obowiązków. Oczywiście liczy się umiar. Permanentna inwigilacja nie wpłynie korzystnie na budowanie relacji z kadrą pracowniczą. Monitoring powinien być zatem używany konsekwentnie, lecz tylko w wyraźnie uzasadnionych przypadkach – objaśnia ekspert IMPEL Security Polska, wiodącego przedsiębiorstwa na rynku ochrony w Polsce.

Obniżenie kosztów ochrony

Niewątpliwym plusem monitoringu wizyjnego jest możliwość obniżenia kosztów, związanych z ochroną i utrzymaniem danego obiektu. Kamery działają jak dodatkowe pary oczu, w związku z czym pozwalają na znaczącą redukcję zatrudnienia kadry ochroniarskiej (choć oczywiście nie jest to wymagane). Posiadając monitoring w firmie, możemy też uzyskać atrakcyjne warunki umowy ubezpieczeniowej, obniżając koszty ubezpieczenia obiektu nawet o połowę. Środki zainwestowane w monitoring szybko się zwracają, a zarazem gwarantują coś bezcennego – większe poczucie bezpieczeństwa na co dzień.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.